pepernoten en kerstmaaltijden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu pepernoten en kerstmaaltijden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu

pepernoten en kerstmaaltijden

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

27 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Hooi allemaal,
Weer even een update uit het regenachtige maar warme SU.
Ik was gestopt bij het heineken feest en tussentijds is veel gebeurd!
Ik heb het weekend erna een 3-gangen diner gekookt met Michelle. Jaja ik kook eigenlijk nooit, maar het was erg geslaagd. We moesten hiervoor natuurlijk boodschappen doen en toen we de winkel uitkwamen regende het!! Het is nu regenseizoen in SU dus het kan soms de hele dag regenen en dat is niks vergeleken met NL. De straten worden rivieren, kelders lopen onder etc etc. Dus dat was in het begin leuk om naar te kijken :)

Die woensdag erna zijn we naar HET kerstconcert geweest in Paramaribo. Het was DRUK niet gewoon, in NL ben ik dat helemaal niet gewend. Er werd veel samen gezongen, er was een orkest en af en toe werd er een kerstverhaal verteld. Die dag heb ik ook Stella (studiegenoot) haar moeder en oma ontmoet die voor een week langskwamen, was erg leuk!

Die vrijdag mocht ik mijn pakketje vanuit Nederland halen!!! Ik heb een enorme doos gekregen met 2 stukken kaas, pepernoten, stroopwafels en ga zo maar door. Toen ik het kreeg heb ik eerst staan gillen als een idioot, waarbij ik werd uitgelachen door een surinaamse vrouw ;)

Sindsdien heb ik vakantie, afgelopen maandag heb ik nog kerstviering gehad op stage, waarbij natuurlijk veel gegeten werd. Die avond ben ik vanuit mij stage meegegaan met de partybus. Nou wat daar allemaal gebeurde!!! Ik vat het samen als dat de vrouwen nogal vaak met hun kont tegen elkaar aankomen ;)

De volgende dag wilde ik mijn fiets ophalen en ja hoor GESTOLEN.... Ik had deze fiets gehuurd dus ik moet een flinke boete betalen... Vervolgens naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. Nou dat is ook een hele belevenis. Na anderhalf uur kreeg ik dan een uitdraai van mijn verhaal, met allemaal spelfouten natuurlijk maar het klopte. Ze vonden mijn lengte ook erg interessant, dus ik kreeg als waarschuwing mee dat ik me hoofd niet moest stoten ;).

Maar kerst was verder super gezellig. Ik heb van de meiden een super tof kado gekregen namelijk een hangmat en het is super mooi!! We hebben ook heerlijk gegourmet en gebruncht :)

Op stage heb ik ook steeds meer te doen. Vlak voor de vakantie heb ik even snel, uit het niets een intakegesprek moeten doen. Deze ging erg goed naar mijn idee en de ouders gingen tevreden weg. Mijn stagebegeleider kon er wel om lachen dat ze mij even in het diepe heeft gegooid, dus ik zin nog op wraak :P.

Nou ik heb een deel van mijn reis weer gedeeld. Het is erg lastig om uit te drukken hoe leuk en soms ook minder leuk dingen zijn hier, dat is iets om te ervaren. Ik wens iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!!

smaksels uit het regenachtige SU

  • 27 December 2013 - 10:30

    Anonieme Sterspeler ;):

    Hoi Meis,
    Als ik het zo lees heb je het erg naar je zin! Super tof wat je allemaal meemaakt :) hoop voor je dat ze daar ook oliebollen gaan maken! :p onwijs veel plezier enne Nederland wacht wel ;) Have fun!!

    Xxx

  • 27 December 2013 - 23:25

    Conny Hof:

    Hi Iris, ik vond het ook heel erg leuk om jou te ontmoeten!! Alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!Lieve groet van Conny ( de moeder van Stella ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 6806

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Tweede keer suriname

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: