één maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu één maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu

één maand

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

08 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Hooi allemaal,
Het is weer een tijdje terug dat ik iets heb geschreven en er is veel gebeurd! Ik ben gestopt bij de onafhankelijkheidsdag in Para. Het weekend erna ben ik met mijn studiegenootjes naar the mall geweest en gewinkeld ;) kleren zijn echt heel goedkoop hier dus het shoppen was geslaagd.

Die zondag hebben we meegedaan aan een familiespeurtocht met de auto, hierbij moesten we krypto's oplossen en dan kwamen we bij een plek uit en daar was dan een vraag. Wie de meeste vragen goed had kon 500 USD winnen, helaas wij als Bakra's, die de weg zo goed kennen, hebben helaas niet gewonnen, maar het was leuk!!!
S'avonds zijn we naar Nieuw-Amsterdam geweest om even buiten de deur te gaan eten, nou na een uur rijden kwamen we daar aan en er was echt niks ;) We vroegen aan de lokale bevolking of er ergens een tentje was waar je kon eten en die stonden ons een beetje raar aan te kijken dus.....

In de week erna moest ik nog een keer naar de vreemdelingendienst, waarbij we met z'n allen weer uren moesten wachten. De bewakers vonden het ook leuk om even ons mob. nummer te vragen om af te spreken (was een man van in de 40..) En deze mensen nemen niet genoegen met een "nee". Dan gaan ze het nog op 10 andere manieren proberen, dus daarmee hebben we de 3 uur uitgezeten ;).

Dit weekend hebben we Sinterklaas gevierd, door lekker voor elkaar te gaan koken bij studiegenootjes. Dit hebben we nog afgesloten met karaoke en parbobier, goede combinatie ;)
Zaterdagochtend heb ik mijn eerste klarinetles hier gehad, nou dat was wat hoor haha! ik heb dan 45 minuten les voor ongeveer 2 euro 50, heel goedkoop. Mijn leraar is een hele aardige man, die veel weet over muziek, maar hij speelt eigenlijk saxofoon. Dus als hij op een klarinet blaast hoor je dat heeeeel erg, wat erg grappig is :P Het niveau is niet te vergelijken met Nederland om het even zo te zeggen, maar het is lekker om even muziek te maken en ik mag bij het orkest van de muziekschool dus dat is erg leuk.

Daarna naar white beach, dit is een aangelegd strand aan de Suriname rivier. In het water staan netten om piranha's en andere gevaarlijke dieren buiten het zwemgebied te houden. Het was echt heerlijk daar, rustig en een goede sfeer. Rond een uur of 4 was het water opeens helemaal weg vanwege eb en vloed, dit gebeurde zo snel!

Toen ik thuiskwam zeiden mijn huisgenoten dat zij kaarten hadden gewonnen voor het heineken feest van die avond dus toen zijn we met z'n allen op de partybus geweest en naar het feest toegegaan! Was erg leuk en gezellig! :)

Nou ik heb jullie wel genoeg bijgepraat denk ik ;) Hoe is het in NL, iets met een orkaan en ijs hoor ik ? :')

smaksels
Iris

  • 08 December 2013 - 15:59

    Amanda:

    Hey Iris

    Wat leuk om je verhaal zo te volgen en wat een mooie ervaring zo.
    Volg je hier stage of ga je ook naar school?
    Doe voorzichtig en blijf genieten deze ervaring heb je maar weer mooi in The pocket !!

  • 08 December 2013 - 16:14

    :

    Hee Amanda,
    Ik doe hier mijn stage voor 6 maanden en moet 5 dagen in de week stage lopen, dus ik ga daarnaast niet nog naar school :). Dankjewel ik zal voorzichtig doen en komt goed ! xx

  • 08 December 2013 - 20:40

    Marja:

    Ja ja , dat klinkt allemaal weer als zeer gezellig meid!

    Smakels van je moeder.

  • 08 December 2013 - 21:00

    HIL:

    lIEVE iRIS,WE HEBBEN JE MAIL ONTVANGEN. gENIET LEKKER. hARTELIJKE GROETEN VAN
    OMA EN OPA mENSINK.

  • 09 December 2013 - 09:36

    Oma Mien En Opa Gerard:

    Lieve Iris.

    Het was weer heel leuk om wat van je te horen,
    Hier zijn geen grote rampen gebeurd,
    oma heeft haar oog leden laten liften(ze kreeg moeite met lezen).
    We kunnen nu weer zeggen (oma wat heb je grote ogen) net als en het sprookje.
    nog een paar operatie,s en ze helemaal nieuw.
    ze is er erg tevreden mee.

    groetjes van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6820

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Tweede keer suriname

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: