Afscheid en ontmoetingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu Afscheid en ontmoetingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu

Afscheid en ontmoetingen

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hooi allemaal,
Ik had het reisverslag al helemaal getypt en toen was het opeens weg! Frustratie frustratie maar oke opnieuw dus..
Het is alweer 3 weken geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus hier even een update! De tijd gaat nu erg snel hier, ik ben nu net over de helft van mijn verblijf hier. In het begin zat ik een beetje af te tellen, maar nu wil ik alleen nog maar hier blijven ;)
Oke wat is er de afgelopen weken gebeurd..Bijna al mijn huisgenoten zitten weer in Nederland, net zoals vele andere stagiaires hier. Dit komt omdat veel stageperiodes van september tot januari en februari tot juli lopen, dus ik zit er net tussen in. Nu komt een beetje de nieuwe instroom en ik heb al een aantal ontmoet, dus het wordt weer gezellig! Het is wel grappig om te zien hoe de nieuwe stagiaires er zijn, ze weten nog niet veel zijn onzeker over hun stage etc. Echt precies hetzelfde als wat ik had in het begin, dus ik geef dan wat tips en daar zijn ze dan erg blij mee ;)

Ik blijf in de weekenden vaker in Paramaribo ipv autotripjes maken, het geld gaat er hard doorheen haha. Maar ik vind het helemaal niet erg, in Paramaribo is ook genoeg te doen! Ik ben vorig weekend naar de film: "Hoe duur was de suiker? " geweest. Dit was een bijzondere ervaring want we zaten in een zaal met allemaal Surinamers. De film gaat over de slavernij in Suriname waar Nederland een grote rol in heeft gespeeld. Dus af en toe had ik wel wat last van plaatsvervangende schaamte..

Verder ga ik door de weeks nog steeds naar muziekles en de orkestrepetitie. 16 februari hebben we een concert in dé kathedraal van Paramaribo, ben erg benieuwd. Ik mag ook meedoen met een concours dat wordt gehoudne in Frans-Guyana, een buurland van Suriname. Hierbij ga je dan voorspelen voor een jury en die geven je dan punten. Er mogen 5 mensen van de muziekschool mee en ze wilden dit jaar juist niet de algemene instrumenten mee zoals piano of gitaar. Nou nu kunnen niet veel mensen hier klarinet spelen, dus ik werd toen gevraagd, dikke mazzel natuurlijk!! Ik vertegenwoordig dan Suriname (als bakra dus..) en er zijn dan deelnemers vanuit verschillende landen rondom frans-guyana. De afgelopen 2 jaar heeft Suriname gewonnen dus er staat een druk op me ;).

Verder hebben Michelle en ik afgelopen weekend onze haren geverfd! Ik wilde het blonder hebben, helaas is er niet veel te zien haha. Michelle heeft het bruin, ik vind het erg mooi alleen zij niet ;).
In de avond hebben we bij blauwgrond gegeten, wat we al heel lang wilden, samen met een nieuwe stagiaire Anne en een stagiaire die we al langer kennen Simone.

Over 19 dagen komen mijn ouders en zus langs!! Ik heb hier super veel zin in want heb ze toch wel een beetje gemist ;) We gaan met z'n allen op trip naar Apiapaati, dus ben erg benieuwd!!

smaksels
Iris

  • 03 Februari 2014 - 16:54

    Renske:

    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Erg leuk om wat van je te lezen!
    Nou, ik heb Marja afgelopen zaterdag bij Glenn gesproken en zij had er ook zin in. Spannend hoor zo'n weerzien en knuffels en smaksels! Geniet van alles daar en tot over een tijdje.
    Liefs, Renske.

  • 03 Februari 2014 - 19:00

    Michelle Venema:

    Zo lief ben jij toch weer! (L) Het is inmiddels echt rood :O!
    Ik vind jou haartjes ook super mooi lieverd!
    Leuk je verslag te lezen.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6818

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Tweede keer suriname

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: