EEEY SCHATJE - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu EEEY SCHATJE - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu

EEEY SCHATJE

Door: iris

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2013 | Suriname, Paramaribo

ÉÉÉÉY SCHATJE WAAR GA JIJ HEEN? wat is je blackberry pin?
Dat is dus wat je te horen krijgt van de gemiddelde Surinaamse man, wat erg leuk is haha ;).

Maar ik ben dus in Suriname aangekomen zoals als ik al gemeld had en ben nu ook een beetje over mijn jetlag heen aan het komen. Ik kwam zondagnacht (of maandagmorgen) om half 2 Surinaamse tijd aan bij mijn huisje (half 6 nl) het vliegtuig had 1,5 uur vertraging... en ik kon dus helemaal niet slapen vanwege de hitte en alle nieuwe geluiden. De volgende ochtend hoorde ik al vroeg geluiden en heb toen kennisgemaakt met een van mijn huisgenoten die heel aardig tegen me was en toevallig bij dezelfde plek vrijwilligerswerk doet waar ik stage ga lopen.

Duss hierna ben ik de stad in geweest waar je dus flink wat mannenaandacht krijgt.. moest wel even wennen in het begin ;) Na een aantal keer de weg kwijt raken en rondjes gelopen te hebben, toch een supermarkt gevonden HOERA!

In de middag heb ik met medestudenten nog bij zus&zo parbobier gedronken LEKKER, normaal drink ik geen bier dus dit is een soort revolutie voor mij. Hier heb ik ook meteen een fiets gehuurd en ben teruggefietst.. JEZUS levensgevaarlijk hier. Ten eerste rijden ze links maar dat is nog wel te doen... Wanneer je op een driebaansweg fietst en naar rechts moet ga je gewoon even midden op de rijbaan rijden is normaal ;) Maar ik leef nog dus ik doe iets goeds!

Vanmorgen ben ik naar mijn stageplek geweest met 2 andere huisgenoten die daar dus vrijwilligerswerk doen. Ik heb van hun een rondleiding gekregen en heb "even" gesproken met mijn stagebegeleider.
Officieel begin ik maandag pas, maar ze wil dat ik morgen en donderdag naar stage kom haha. Ze gaan op de stageplek namelijk discussiëren over het medisch model en sociaal model en ik mag eraan meedoen echt superleuk!! En morgen gaan we dus stellingen bedenken waar ze over kunnen discussiëren. Ik heb als taak de boel een beetje op te stoken gna gna...

Vanavond gaan ik met medestudenten wat eten halen en likeur 43 met in een verse kokosnoot gieten dus het gaat helemaal goed hier!!!

smaksels

  • 12 November 2013 - 19:31

    Opa En Oma:

    leuk om iets van je te horen ,veel succes.liefs oma

  • 12 November 2013 - 21:46

    Marja:

    Nou, dat klinkt allemaal wel heel gezellig. Pas je op met de drank en dan op de fiets in paramaribo!!!!!

  • 12 November 2013 - 22:23

    Peter:

    Leuk om te lezen Ier veel plezier.

  • 12 November 2013 - 23:53

    Ilse Eijsink:

    Jaja, bier en 43:-)

  • 14 November 2013 - 01:52

    :

    Haha ik doe meer dan alleen zuipen hoor ;) in de hangmat liggen bijvoorbeeld :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 6821

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Tweede keer suriname

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: