Eerste maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2015 | Suriname, Paramaribo


Hello lieve mensen,

Wauw ik ben alweer bijna een maand in het heerlijke Suriname, tijd gaat zo snel! Dus hierbij een update! :)

Ik heb dus samen met de andere stagiaires van Betheljada de avondvierdaagse gelopen! Dit was in totaal 62 km en dat dan verspreid over 4 dagen! De langste dag was 19 km lopenen geloof me, wanneer je niet gewend bent om te wandelen is dat pittig veel. Ongeveer iedere Surinamer die we kenden zoals collega’s binnen Betheljada, taxi chauffeurs en andere bekenden geloofden ons niet en dachten dat we één dag zouden mee gaan lopen, dus niet haha. Aangezien de wandeltocht s’avonds was moesten we overdag gewoon naar stage dus dit waren lange dagen. Vooral na de lange dag van 19 km liepen we alsof we bejaard waren en collega’s maar lachen op stage dat we gek zijn ;) Wij hadden nog de mazzel dat we individuele lopers waren en niet als groep liepen. Als groep wordt er zo langzaam gelopen en moet er bij iedere hotspot gedanst worden en loop je zo 2 uur langer dan een individuele loper :O

Verder vermaak ik mij goed hier! Ik heb een andere woning gevonden, meer in het centrum van de stad waar nu 3 meiden zitten. Ik zal zaterdag hier naartoe verhuizen, dus ik ben benieuwd hoe dat is. In het begin vond ik het alleen wonen heel vervelend, maar nu ben ik er wel aan gewend, dus nu weer wennen om met mensen samenwonen, haha.

Op stage zijn we nu met 5 meiden waar we een apart stagiairehok hebben met een geweldig tosti apparaat, je tosti is in 2 minuten klaar echt genieten. Officieel zit ik niet vast aan bepaalde stage uren en zou ik niet eens op Betheljada te hoeven zijn. Aangezien ik vorig jaar de standaard heb gezet dat stagiaires van 8 tot 1 daar zitten haal ik mijn stage uren even in denk ik…

Scriptie gaat wel vooruit om het zo te noemen… Ik wordt altijd afgeleid door Tina en Babette, twee meiden van mijn stage die altijd maar tegen mij blijven praten omdat ik zo leuk ben. Babette versta ik nooit met haar Belgisch gebrabbel, dus daar hoef ik alleen maar lief naar te lachen. Nee maar zonder grappen, ik zou deze week dus mijn eerste interview doen, alleen ik besloot de avond ervoor uit te gaan met Victorie en Marlies (ook van stage) en tot zover dat idee.

Als u goed geteld heeft zijn dus 4 meiden genoemd dan komen we nu tot dame nummer 5. Annabel coördineert dit ongeregelde zooitje en zorgt ervoor dat er nog iets van nuttigs uit ons komt, dus een essentiele taak. Het is de bedoeling dat wij ook ondersteuning bieden aan haar, in mijn geval was laatst de hoop gevestigd dat ik tijdens de autoritten een beetje de weg kan wijzen, want ja die huisbezoeken had ik vorig jaar ook gedaan toch..Die hoop was snel vervlogen. Ongeveer iedere keer als ik bijrijder ben eindigt het in 3 rondjes door Paramaribo en toeristische routes buiten de stad… Het geluk is dat ik mijn stage vorig jaar al gehaald heb.

Verder heb ik afgelopen weekend op een jetski gezeten, dit was een last minute plan. We zijn zondagmiddag om 3 uur richting white beach gegaan, wat aan de Suriname rivier ligt. Daar lagen wat jetski’s en mochten we achterop. Het was voor mij de eerste keer dus ik vond het sowieso al een beleving. Helaas vond diegene die de jetski bestuurde dit een geweldige kans om mij er continu af te gooien, waardoor ik nu nogal wat blauwe plekken heb, je kan raden waar. Verder was het wel echt super tof om op een jetski te zitten! :D

Ten slotte wordt ik goed in de gaten gehouden door mama Michelle, die mij gerichte feedback op mijn reisverslagen geeft. Vader Fouad met wie ik lange voice chat gesprekken op whatsapp heb. Samen hebben ze een wekelijkse bijeenkomst over mijn welzijn. Vervolgens heb ik ook nog zusje Stella met wie ik om 4 uur NL tijd diepgaande supervisie gesprekken mee kan voeren. Deze mensen moet ik natuurlijk even bedanken…

Oké dit was het voor deze keer! Oja ik zal ook nog wel eens foto's online zetten, ik ben alleen een beetje lui met foto's maken, dus het zijn er niet veel ;)

Lobi
Iris

  • 22 April 2015 - 08:49

    Oma:

    geweldig dat je het naar je zin heb veel liefs opa en oma metons gaat alles prima

  • 24 April 2015 - 20:04

    Marja:

    lieve Iris,
    Wat mooi om te lezen dat je weer zo veel plezier hebt daar.
    geniet er van !!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6800

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Tweede keer suriname

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: