100 dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu 100 dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van IrisMensink - WaarBenJij.nu

100 dagen

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Daag!
Ik probeer iedere 2 weken even een verhaaltje te typen want anders worden en zulke lange verhalen, want ik maak toch wel veel mee!

Stage wordt steeds leuker! Ik kan het steeds meer vinden met de dames van Betheljada, het is altijd gezellig met ze! Mijn stagebegeleider zei vandaag dat ik erg ben ingeburgerd :'). Ik heb het personeel de persoonsbeelden, die we samen met iedere werknemer heb gemaakt, laten zien en ze waren erg positief! Ondertussen zijn er ook 2 nieuwe stagiaires erbij, is even wennen maar erg gezellig ook!!

Ik mocht meedoen met het concours in Frans-Guyana, ik had mij er erg op verheugd! Maar ik kreeg te horen dat ik als Nederlander niet mee mag doen, want ik moet dus Suriname vertegenwoordiger, nogal flauw vond ik... Maar goed dit werd wel weer gecompenseerd met een leuk concert waar ik aan mee mocht doen van het muziekschool orkest. Dit was in de Sint Paulus en Petrus Kathedraal in Paramaribo (foto's komen hoor!), echt heel tof om mee te maken!! Ik moet nog steeds wennen aan de dirigeerwijze van onze dirigenten, maar het was erg geslaagd naar mijn idee haha!

Om op de cultuur/muziek door te gaan, Michelle en ik zijn naar de Jazz voorstelling Kid Dynamite geweest. Ohhhh wat was dat leuk zeg!! Super toffe muziek werd er gemaakt en er werd tussendoor ook een verhaal nagespeeld door Bekende Nederlanders/Surinamers, was heel leuk om mee te maken!!

Afgelopen week heb ik nog een boottocht gemaakt met stage langs de plantages die vroeger waar vroeger slavernij plaatsvond. Het was echt super interessant om te zien hoe het er nu uit zag. Mijn stagebegeleidster kon mij echt heel veel vertellen over de plantages en dingen eromheen, dus ben weer wat wijzer geworden, jaja.
Op valentijnsdag was er een event georganiseerd op stage, we gingen cupcakes verkopen. Was een erg groot succes, alles was uitverkocht!!
Die avond ging ik bij Michelle en Julia eten, dus ik kwam daar aan. Was er vuurwerk geregeld! Michelle was omgetoverd tot Michel en had een snor en een stropdas. HAHA ik heb er zo hard om gelachen, was zooo lief. Julia had super lekker gekookt voor ons, dus we hadden een romantische avond met z'n allen. Nee hoor vriend van Michelle je hoeft niet jaloers te zijn er is niks gebeurd ;).
Zaterdag ben ik maar eens souvenirs gaan kopen, zodat m'n ouders die allemaal mee naar huis kan slepen, haha. Die middag zijn Michelle en ik naar Elka gegaan, zij had vroeger een kookprogramma in Suriname en ze wil ons leren koken, jaja!! Dus ik kan lekker Surinaams voor iedereen koken als ik weer terug ben :P

Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen! Helaas nog geen tijd voor gehad, druk leven he :')

Vrijdag ga ik mijn mamsie, papsie en zussie ophalen van het vliegveld, en dan gaan we lekker een weekje vakantie vieren met z'n allen!!

Het is super leuk om jullie reacties te zien/horen/lezen op m'n reisverslagen, dank jullie wel!!

Smaksels,
Iris

  • 19 Februari 2014 - 02:34

    Michel:

    Iris, ik had verwacht dat valentijnsdag wat meer indruk op je had gemaakt dan alleen het verkopen van cupcakes... :(

  • 19 Februari 2014 - 13:18

    Oma Mien:

    iris heel erg leuk we kijken er echt naar uit.heel veel plezier als de familie er is geniet er van.veel liefs opa en oma
    roozendaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6802

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 12 Augustus 2015

Tweede keer suriname

10 November 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: